Un nou despropòsit de l'Estat amb l'AVE: passen de l'ample internacional
Esquerra destapa que entre Vandellòs i Cambrils ja s'ha col·locat ample ibèric i que en el tram Cambrils-Vila-seca i el tram des de Constantí fins a la Secuita ja està a punt per ser també ibèric
Redacció | ND 07/05/2014 a les 09:10h
Imatges de les obres de l'AVE al Camp de Tarragona Foto: delCamp.cat
Sorpresa al territori després de les informacions que ahir el diputat per Tarragona per Esquerra Republicana, l'alcalde de Montblanc, Josep Andreu va fer públiques en relació a l'ample de via del tren que enllaçaria Vandellòs amb l’estació de l’Alta Velocitat a la Secuita. Segons Andreu, i tal com s'ha pogut confirmar presencialment, s'estan col·locant les travesses en diversos trams en disposició d’ample de via ibèric, per ordre ministerial, i no pas en ample internacional (UIC) tal com s'havia acordat. Andreu anima a tothom que vulgui a comprovar in situ que el tram de via Vandellòs-Cambrils ja té els rails del tren col·locats en ample ibèric —«és tan senzill com mesurar l’amplada»—, i que el tram Cambrils-Vila-seca i el tram des de Constantí fins a la Secuita estan les travesses col·locades en disposició dels cargols en ample ibèric, «sense possibilitat de col·locar el tercer fil».
És més, el diputat ha explicat que hi ha un document d’Adif que desaconsella la implantació del tercer fil, malgrat que la ministra havia anunciat que implantaria aquesta solució (provisional) per tenir ample europeu des de València fins a Castellbisbal. «És un document oficial que està silenciat i que es carrega la idea del tercer fil!», ha exclamat Andreu. «Hi ha una solució tècnica i això es podria capgirar, però l’empresa adjudicatària de les obres ens ha admès que les ordres que tenen és que la nova línia tingui només ample ibèric fins a l’estació de l’Alta Velocitat, per tant, la realitat de les travesses ja col·locades entre Constantí i la Secuita diu que l'ample europeu per a passatgers s'acaba a l'estació», segons el diputat i també membre de la Comissió de Territori del Parlament.
Andreu ha lamentat que el Ministeri de Foment, responsable de la infraestructura, incompleixi el compromís vers el tercer fil que va adoptar en una reunió de l'Euram i Ferrmed a Peñíscola, davant de cambres de comerç i diputacions de l'eix mediterrani. Això, segons Josep Andreu, significa que “el Port de Tarragona i el polígon petroquímic es poden trobar al final sense tercer fil ni cap connexió ferroviària d’ample internacional per a les mercaderies”, ha advertit Josep Andreu. A més a més, la col·locació de les travesses desvela un incompliment més per part del Ministeri: l’intercanviador de vies, que permetria el canvi dels eixos dels trens de l’ample ibèric a l’ample UIC per enllaçar amb la línia d’Alta Velocitat, estarà ubicat just abans d’arribar a l’estació de la Secuita, no a l’alçada de Vila-seca com s’havia anunciat des de fa anys. «Això suposa, per tant, que en aquella estació intermodal que s’havia de construir al sud de l’Aeroport de Reus no hi arribarà l’ample internacional, la qual cosa li restarà projecció exterior i avantatges per als passatgers», ha destacat Andreu.
El diputat i alcalde ho considera un fet «greu» i ho qualifica de «pas enrere»de la ministra de Foment envers l’ample europeu en el Corredor del Mediterrani: «La ministra juga amb foc amb la subvenció que la Unió Europea va anunciar si l’Estat espanyol complia el pla d’infraestructures transfronterer, el qual va descartar el corredor central que el PP espanyol insisteix a reclamar, i en el qual es va triar el Corredor del Mediterrani com a eix prioritari», ha exposat el diputat al Parlament.
Josep Andreu, al centre, explicant les novetats de les obres de l'AVE Foto: delCamp.cat
Sorpresa al territori després de les informacions que ahir el diputat per Tarragona per Esquerra Republicana, l'alcalde de Montblanc, Josep Andreu va fer públiques en relació a l'ample de via del tren que enllaçaria Vandellòs amb l’estació de l’Alta Velocitat a la Secuita. Segons Andreu, i tal com s'ha pogut confirmar presencialment, s'estan col·locant les travesses en diversos trams en disposició d’ample de via ibèric, per ordre ministerial, i no pas en ample internacional (UIC) tal com s'havia acordat. Andreu anima a tothom que vulgui a comprovar in situ que el tram de via Vandellòs-Cambrils ja té els rails del tren col·locats en ample ibèric —«és tan senzill com mesurar l’amplada»—, i que el tram Cambrils-Vila-seca i el tram des de Constantí fins a la Secuita estan les travesses col·locades en disposició dels cargols en ample ibèric, «sense possibilitat de col·locar el tercer fil».
És més, el diputat ha explicat que hi ha un document d’Adif que desaconsella la implantació del tercer fil, malgrat que la ministra havia anunciat que implantaria aquesta solució (provisional) per tenir ample europeu des de València fins a Castellbisbal. «És un document oficial que està silenciat i que es carrega la idea del tercer fil!», ha exclamat Andreu. «Hi ha una solució tècnica i això es podria capgirar, però l’empresa adjudicatària de les obres ens ha admès que les ordres que tenen és que la nova línia tingui només ample ibèric fins a l’estació de l’Alta Velocitat, per tant, la realitat de les travesses ja col·locades entre Constantí i la Secuita diu que l'ample europeu per a passatgers s'acaba a l'estació», segons el diputat i també membre de la Comissió de Territori del Parlament.
Andreu ha lamentat que el Ministeri de Foment, responsable de la infraestructura, incompleixi el compromís vers el tercer fil que va adoptar en una reunió de l'Euram i Ferrmed a Peñíscola, davant de cambres de comerç i diputacions de l'eix mediterrani. Això, segons Josep Andreu, significa que “el Port de Tarragona i el polígon petroquímic es poden trobar al final sense tercer fil ni cap connexió ferroviària d’ample internacional per a les mercaderies”, ha advertit Josep Andreu. A més a més, la col·locació de les travesses desvela un incompliment més per part del Ministeri: l’intercanviador de vies, que permetria el canvi dels eixos dels trens de l’ample ibèric a l’ample UIC per enllaçar amb la línia d’Alta Velocitat, estarà ubicat just abans d’arribar a l’estació de la Secuita, no a l’alçada de Vila-seca com s’havia anunciat des de fa anys. «Això suposa, per tant, que en aquella estació intermodal que s’havia de construir al sud de l’Aeroport de Reus no hi arribarà l’ample internacional, la qual cosa li restarà projecció exterior i avantatges per als passatgers», ha destacat Andreu.
El diputat i alcalde ho considera un fet «greu» i ho qualifica de «pas enrere»de la ministra de Foment envers l’ample europeu en el Corredor del Mediterrani: «La ministra juga amb foc amb la subvenció que la Unió Europea va anunciar si l’Estat espanyol complia el pla d’infraestructures transfronterer, el qual va descartar el corredor central que el PP espanyol insisteix a reclamar, i en el qual es va triar el Corredor del Mediterrani com a eix prioritari», ha exposat el diputat al Parlament.
Josep Andreu, al centre, explicant les novetats de les obres de l'AVE Foto: delCamp.cat
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada