Els castells ja tenen marca registrada
La Coordinadora de Colles vol obtenir ingressos i controlar el bon ús comercial de la imatge dels castells
La gran despesa de l'agrupació és l'assegurança mèdica
L'acord no inclou els productes de cada colla
Imatge, marxandatge i castells. Amb la triple voluntat de controlar
el bon ús comercial de la imatge dels castells, d'oferir un
reconeixement oficial a les firmes que vulguin associar la seva imatge
al món casteller i, bàsicament, d'obtenir uns ingressos que ajudin a fer
sostenible una activitat que actualment practiquen més de 10.000
castellers, de totes les edats, la Coordinadora de Colles Castelleres de
Catalunya (CCCC) va presentar ahir la seva pròpia marca comercial
registrada: Castells-Colles Castelleres de Catalunya (Castells-Catalan
Human Towers, en anglès).
Actualment, el pressupost anual de la CCCC voreja els 500.000 euros, dels quals més de 350.000 es destinen a pagar l'assegurança col·lectiva per a les 89 colles censades. “Per tant, necessitem obtenir ingressos atípics que ens ajudin a cobrir les nostres necessitats i esperem que aquesta iniciativa ens hi ajudi”, va explicar ahir el president de la CCCC, Alfons González. L'assegurança cobreix les possibles lesions dels castellers habituals, i els que participin de manera més esporàdica en les actuacions a les places.
Amb la marca Castells, els responsables castellers esperen incorporar el segell oficial propi als productes directament relacionats amb el món casteller o que utilitzin els castells per projectar la seva imatge comercial. Des de la Coordinadora de Colles es va deixar clar que no es tractava d'obligar cap empresa –tampoc podrien fer-ho– a comprar la marca Castells, sinó d'oferir-los la possibilitat “d'obtenir un segell de qualitat i de reconeixement oficial del món casteller, que sens dubte serà un valor de prestigi afegit de cara al seu públic”, va precisar el president de la CCCC. El representant de la Coordinadora de Colles recordava ahir que la marca ha de permetre generar ingressos que ajudin a finançar el món casteller. “Sempre sense entrar en conflicte amb el que som, el que fem i el que representem.” González es referia així, per exemple, al marxandatge que es crearà a partir de la imatge visual associada a la marca que ha creat el despatx de Claret Serrahima, Clase Bcn. Una sèrie de productes que tindran com a vehicle de venda el web castellscat.cat, creat per a l'ocasió. El web és un dels instruments que han de servir per vehicular el món comercial i el món casteller i també per assolir el tercer repte d'aquesta iniciativa, en paraules de González, “ajudar a potenciar encara amb més claredat i potència el fenomen casteller”.
Actualment, el pressupost anual de la CCCC voreja els 500.000 euros, dels quals més de 350.000 es destinen a pagar l'assegurança col·lectiva per a les 89 colles censades. “Per tant, necessitem obtenir ingressos atípics que ens ajudin a cobrir les nostres necessitats i esperem que aquesta iniciativa ens hi ajudi”, va explicar ahir el president de la CCCC, Alfons González. L'assegurança cobreix les possibles lesions dels castellers habituals, i els que participin de manera més esporàdica en les actuacions a les places.
Amb la marca Castells, els responsables castellers esperen incorporar el segell oficial propi als productes directament relacionats amb el món casteller o que utilitzin els castells per projectar la seva imatge comercial. Des de la Coordinadora de Colles es va deixar clar que no es tractava d'obligar cap empresa –tampoc podrien fer-ho– a comprar la marca Castells, sinó d'oferir-los la possibilitat “d'obtenir un segell de qualitat i de reconeixement oficial del món casteller, que sens dubte serà un valor de prestigi afegit de cara al seu públic”, va precisar el president de la CCCC. El representant de la Coordinadora de Colles recordava ahir que la marca ha de permetre generar ingressos que ajudin a finançar el món casteller. “Sempre sense entrar en conflicte amb el que som, el que fem i el que representem.” González es referia així, per exemple, al marxandatge que es crearà a partir de la imatge visual associada a la marca que ha creat el despatx de Claret Serrahima, Clase Bcn. Una sèrie de productes que tindran com a vehicle de venda el web castellscat.cat, creat per a l'ocasió. El web és un dels instruments que han de servir per vehicular el món comercial i el món casteller i també per assolir el tercer repte d'aquesta iniciativa, en paraules de González, “ajudar a potenciar encara amb més claredat i potència el fenomen casteller”.
Marxandatge comú
El
logotip de la marca Castells és obra del dissenyador gràfic Claret
Serrahima (Premi Nacional de Disseny 2010). Les lletres de la paraula castells formen també una construcció de dalt a baix.
El projecte no té en compte els productes de marxandatge de les colles en particular, que en queden al marge, sinó que incideix en el concepte global del fet casteller. En aquest sentit, la CCCC també va presentar una primera línia de productes propis: gorres, samarretes, bosses, motxilles i tasses amb el logotip de la marca Castells. Les colles els podran adquirir a preu de cost i es podran quedar de manera íntegra “el marge de benefici que obtinguin de la comercialització”, va afegir ahir Alfonso González.
L'acte de presentació de la marca castellera va tenir lloc ahir a la tarda a l'antiga Fàbrica Estrella Damm de Barcelona, el patrocinador oficial del món casteller, i va estar presidit pel conseller de Cultura de la Generalitat, Ferran Mascarell, i el director general de Damm, Enric Crous. El conseller Mascarell va valorar el fet que, a través de la marca i del lloc web, s'està aconseguint que “un fenomen de base tingui la connotació d'un moviment modern, que està al dia i que sap utilitzar els elements que té a l'abast per desplegar-se amb qualitat i per promocionar-se”.
Per la seva banda, Enric Crous va afegir que per a Damm “és un gran honor” col·laborar amb aquesta activitat. “Les colles ens tindran al seu costat sempre que vulguin”, els va garantir. I és que Damm va signar el 2012 un contracte de patrocini de la Coordinadora de Colles Castelleres per a cinc exercicis, però ahir Crous es va comprometre amb el món casteller “fins que ho desitgin”. També va advertir els representants de les colles que, malgrat que estan en un bon moment, “cal adaptar-se als nous temps per no morir d'èxit”.
D'altra banda, la Coordinadora de Colles va posar èmfasi en el fet que amb aquesta iniciativa també se segueix la recomanació explícita de la Unesco perquè “els responsables dels seus elements protegits vetllin perquè no se'n faci un mal ús comercial”. Els castells van ser declarats patrimoni de la humanitat el 2010, a proposta de la Coordinadora de Colles.
El projecte no té en compte els productes de marxandatge de les colles en particular, que en queden al marge, sinó que incideix en el concepte global del fet casteller. En aquest sentit, la CCCC també va presentar una primera línia de productes propis: gorres, samarretes, bosses, motxilles i tasses amb el logotip de la marca Castells. Les colles els podran adquirir a preu de cost i es podran quedar de manera íntegra “el marge de benefici que obtinguin de la comercialització”, va afegir ahir Alfonso González.
L'acte de presentació de la marca castellera va tenir lloc ahir a la tarda a l'antiga Fàbrica Estrella Damm de Barcelona, el patrocinador oficial del món casteller, i va estar presidit pel conseller de Cultura de la Generalitat, Ferran Mascarell, i el director general de Damm, Enric Crous. El conseller Mascarell va valorar el fet que, a través de la marca i del lloc web, s'està aconseguint que “un fenomen de base tingui la connotació d'un moviment modern, que està al dia i que sap utilitzar els elements que té a l'abast per desplegar-se amb qualitat i per promocionar-se”.
Per la seva banda, Enric Crous va afegir que per a Damm “és un gran honor” col·laborar amb aquesta activitat. “Les colles ens tindran al seu costat sempre que vulguin”, els va garantir. I és que Damm va signar el 2012 un contracte de patrocini de la Coordinadora de Colles Castelleres per a cinc exercicis, però ahir Crous es va comprometre amb el món casteller “fins que ho desitgin”. També va advertir els representants de les colles que, malgrat que estan en un bon moment, “cal adaptar-se als nous temps per no morir d'èxit”.
D'altra banda, la Coordinadora de Colles va posar èmfasi en el fet que amb aquesta iniciativa també se segueix la recomanació explícita de la Unesco perquè “els responsables dels seus elements protegits vetllin perquè no se'n faci un mal ús comercial”. Els castells van ser declarats patrimoni de la humanitat el 2010, a proposta de la Coordinadora de Colles.
LES FRASES
La marca ens distingirà d'altres
usos i valors que atresorem
usos i valors que atresorem
Alfonso González
president colles castelleres
LA XIFRA
Estarem al costat
de les colles castelleres mentre
ho desitgeu
de les colles castelleres mentre
ho desitgeu
Enric Crous
director general de damm
LA DATA
89
colles castelleres
hi ha registrades a Catalunya, agrupades en la Coordinadora de Colles Castelleres.
16.11.10
La Unesco
va declarar
els castells patrimoni
cultural immaterial de la humanitat.
els castells patrimoni
cultural immaterial de la humanitat.
Única ronda en el concurs
La tercera jornada
del concurs de castells del 5 d'octubre, la que reunirà les dotze
millors colles, tindrà una ronda única conjunta, en lloc de dues com
fins ara. El motiu és l'increment del nombre de participants. Aquesta és
una de les novetats de les bases del concurs, que en les últimes
setmanes ha revisat la comissió assessora de l'esdeveniment. Amb la
taula de puntuacions aprovada ja l'any passat, per tal que les colles la
coneguin i la puguin tenir en compte durant tota la temporada 2014,
l'Ajuntament de Tarragona dóna per tancades les bases del concurs del
2014, que se celebrarà en tres dates.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada