SAVIESA DE GOS
Xavier Massot Martí, de Lleida estant
Operadora PARLEM: un frau absolut
En aquests darrers dies
m’he vist en un embolic considerable, malgrat l’edat que tinc (o potser
gràcies a això), com si fos un principiant qualsevol. Fins ara havíem
tingut el telèfon fixe i internet contractat amb una companyia (Jazztel)
que em funcionava força bé, amb la qual no hem tingut mai cap
incidència, però els dos mòbils els teníem contractats amb el RACC (que
opera a través de d’Euskaltel). La suma de les diferents connexions
(Jazztel i Euskaltel) destacava en el preu final, sobretot tenint en
compte les promocions que estan fent les diferents operadores els
darrers temps. La meva dona i jo, vam decidir finalment unificar-ho tot
en una sola companyia.
Realment, va ser una mala decisió. Perquè
mirant les diferents ofertes, la de Jazztel i Yoigo semblaven les més
adients, però també ens havia cridat la nostra atenció l’operadora
PARLEM, que semblaven especialitzats en fibra òptica (almenys així ho
van vendre en una entrevista a Vilaweb) i perquè també jugaven molt amb
els conceptes del tracte personalitzat i la vinculació a la catalanitat.
Quan ens vam ficar en contacte amb ells, tot semblaven facilitats.
L’oferta que ens passaren ja m’hagués tingut de posar sobre avís, perquè
la fibra òptica en la zona on vivim no la cobrien (malgrat haver
anunciat que ja ho feien a Lleida). També hauria d’haver desconfiat que a
l’intentar aprofitar la seva promoció el iPhone 6, no entrava en el
pagament fraccionat, pel qual els hi vaig realitzar el pagament de cop
(via tarja VISA), assegurant-me que el model el tenien en estoc.
Finalment vam fer tractes via telefònica, prometent-nos una celeritat
inusual en la connexió i en la resolució de qualsevol incidència. Va ser
un greu error confiar-hi.
Perquè de pressa sí que se’n van donar.
El mateix 15 de febrer ens enviaren un mail de confirmació d’alta. El
dia 16, els hi vaig enviar per mail tota la documentació que em van
demanar. A la seva recepció en tornaren a enviar un correu on
m’informaven que tot el procés duraria….15 DIES HÀBILS! No era pas això
el que inicialment em van dir, però vaig donar un vot de confiança.
L’endemà, vam rebre a casa l’enrutador o router. Em va cridar l’atenció
que tenia forma esfèrica, molt inestable per guardar l’equilibri i
sobretot perquè estava fabricat al….VIETNAM i ja sabem que això és
sospitós de treball esclau. El dia 18 es presentà el tècnic de
Telefònica, que amb molta amabilitat va realitzar la connexió, tal com
li indicaren des de PARLEM. Però, ja li va resultar estrany que ens
haguessin enviat aquella mena de router, que al damunt només es podia
connectar no directament a la línia, sinó a l’ordinador, i que el nom de
l’operadora no li sonava de res. La primera conseqüència de tot això va
ser que dels tres telèfons que teníem amb la línia fixa, només
funcionava un. Això ja em va començar a mosquejar, doncs no em semblava
massa correcte que tinguéssim de tenir sempre connectat l’ordinador per
tenir…línia fixa.
Intentant seguir les instruccions per
configurar l’enrutador, i seguint les indicacions telefòniques de
PARLEM, el primer que comprovàrem va ser la reducció dràstica i
dramàtica de la velocitat de la connexió per internet. Qualsevol
consulta o operació tardava…..minuts en realitzar-se. L’operadora,
malgrat connectar-se a distància no ens va poder resoldre el problema i
ens va prometre que ens enviaria un tècnic per resoldre la incidència.
Un tècnic que encara estem esperant. El resultat era que no teníem
connexió telefònica ni d’internet i tampoc teníem el mòbil que ja havia
pagat. Davant de tot això, vam concloure que ens havíem equivocat de ple
en contractar amb PARLEM i que potser era millor tornar a Jazztel.
Mentre els tractes amb Jazztel ens
facilitaren molt les coses per restablir el servei en menys de 48 hores
(per sort vam conservar el router de Jazztel) encara que vam tenir que
canviar el número fixe, els problemes van començar a augmentar amb
PARLEM. A l’haver actuat amb tanta rapidesa per anul·lar el contracte,
PARLEM no havia pogut fer la portabilitat, i havent canviat de número
fixe, van intentar fer la portabilitat del número vell, esperant fins el
darrer dia (el 19.02) que la llei els permetia fer-ho. Seguint les
indicacions del Departament Jurídic de Jazztel, els hi vam reclamar el
codi d’anul·lació, cosa que es van negar a facilitar-nos. També els hi
vam reclamar el iPhone que els havia comprat i que ells havien ja
carregat a la targeta. Em van dir que ja l’havien enviat (era mentida),
però al reclamar-ho altre cop el dia 25, aquest cop l’excusa era que em
retornarien l’import a la mateixa targeta (una altra mentida). Com que
ja m’ho sospitava, els vaig advertir seriosament que si no ho feien en
un màxim de tres dies, presentaria denúncia davant dels Mossos
d’Esquadra. Sigui perquè l’amenaça ha sortit efecte, sigui perquè saben
que han incomplert tots els termes del contracte, sigui perquè sospiten
que en qüestions legals han trobat un os difícil de rosegar, a darrera
hora d’ahir, vaig comprovar que m’havien realitzat la devolució dels
diners.
Encara van tenir la barra de reclamar-nos
que hauríem de pagar una penalització, cosa que els hi vam deixar clar
que el Codi de Comerç ens donava 14 dies per poder anul·lar sense cap
cost el servei. Al mateix temps, les dues targetes SIM que els hi vam
demanar, encara les estem esperant. Resumint, que res del que vam
contractar van complir, cap terme del contracte ni cap compromís. Una
autèntica estafa, per la qual estaré amatent els propers dies a tornar
qualsevol càrrec o rebut que em vingui al compte bancari i que he pensat
que era la meva obligació publicar-ho en aquest bloc per advertir a
d’altres possibles afectats.
És trist, que sota el paraigües i
l’aparença del sobiranisme i la catalanitat, s’amaguin comportaments tan
deshonestos. No és el primer cop que m’hi trobo en aquests darrers
mesos (l’anterior va ser el pseudo-projecte de Caixa Catalana) amb
situacions similars, i la conseqüència és que gat escaldat de l’aigua
fuig, és a dir, que ja no en tinc prou que se’m digui que és un projecte
de país o cosa semblant. Per això, ara quasi no miro el Verkami o Tot
Suma. Si volem realment fer un país nou, que valgui la pena, el primer
que hem de fer és expulsar els aprofitats i estafadors del sobiranisme,
denunciar-los i ficar-los obstacles. Perquè ja n’hem tingut prou amb la
picaresca espanyola perquè ara tinguem d’aguantar poca-vergonyes
catalans.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada