INICIATIVA PRIVADA A MONTJUÏC / EL PROJECTE
Barcelona tindrà el primer parc temàtic esportiu del món
L'Estadi Olímpic disposarà de 56 activitats que uneixen entreteniment i innovació
La promotora pagarà a la ciutat 30 milions d'euros pel lloguer de cinc anys
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL
BARCELONA
BARCELONA
Divendres, 18 de juliol del 2014
Un home de Reus sense cap ínfula, que fa del sentit comú la seva principal eina creativa, està darrere d'un dels projectes empresarials que més faran parlar a Barcelona els pròxims anys. Porta americana i camisa negra, però no sembla que acostumi a vestir així. El seu nom és Paco Medina, ni Francesc ni Francisco, i del seu cap ha brotat el primer parc temàtic esportiu del món, cosa que, va coincidir tot l'auditori, sembla mentida que ningú s'hagi inventat abans.
S'instal·larà a l'anell olímpic de Montjuïc, estarà a punt d'aquí un any i busca complir un somni: que el ciutadà deixi de ser espectador per convertir-se en el protagonista de l'espectacle. «Hem fet un treball de formiga i ara comencem a tenir la força d'un elefant», resumia ahir aquest emprenedor en la presentació d'Open Camp a l'Estadi Olímpic, el tauler sobre el qual es desplegarà aquesta iniciativa que va començar a gestar-se el 2011.
Els Jocs, com el Mundial de futbol, generen infraestructures que no sempre són ben païdes per les ciutats que les acullen. Passarà al Brasil amb magnífics camps situats en llocs en què no hi ha equip local, com l'Arena Amazònia de Manaus, en què no hi ha previsió que la pilota torni a rodar mai. I passa des de temps immemorials en totes les capitals olímpiques, que converteixen les seves seus en mausoleus de la memòria esportiva. Barcelona és, va defensar Medina, la que millor ha sabut mantenir i cuidar la zona zero dels seus Jocs. Encara que, tal com va admetre la tinenta d'alcalde d'Esports, Maite Fandos, instal·lacions com aquesta «són de difícil ús». El projecte, que compta amb gairebé una trentena de socis, no implicarà que l'estadi Lluís Companys abandoni el seu ús habitual (l'últim concert va portar fa deu dies els ídols púber One Direction). L'ajuntament manté la titularitat del colós, així que qualsevol campionat i espectacle musical o infantil programat es mantindrà sense alteracions.
ENTRADES A 28 EUROS / Open Camp té previst apujar la persiana el juliol del 2015. Obrirà durant 230 dies a l'any i l'entrada costarà 28 euros. És una xifra considerable, però només s'ha de comparar amb els grans parcs temàtics europeus per comprovar que està per sota de la mitjana. No es tracta, va aclarir el pare de la idea, d'una proposta pensada per a addictes a la suor, sinó per a tothom, fins i tot «per als que tenen panxeta». El que trobarà el visitant seran 56 activitats -els organitzadors prefereixen parlar d'«experi-ències»- en què, gràcies a les noves tecnologies i la realitat virtual, podrà viure la sensació de saltar en esquís per un tobogan, pedalejar entre el pilot en un túnel del vent, córrer al costat d'Usain Bolt o disputar un partit de futbol que es gravarà amb tot luxe de detalls perquè després se'n puguin recuperar les millors jugades. Open Camp inclourà una aplicació mòbil que servirà de guia pel recinte, a més d'emmagatzemar totes les marques perquè cadascú les pugui comparar amb la resta d'esportistes.
L'empresa pagarà a l'ajuntament durant cinc anys un lloguer de 30,4 milions d'euros, que espera recuperar, a més de gràcies a les firmes col·laboradores, amb els 7.000 visitants diaris que s'espera que vagin a experimentar aquesta «plataforma vivencial que passa del pay per view al play per play». Medina es va avançar a les possibles crítiques -a la tarda ICV va parlar de «mercantilització del patrimoni públic»- i va explicar que no hi ha cap intenció de «banalitzar l'espai, sinó més aviat de cuidar-lo i fins i tot millorar-lo». «Volem convertir les entranyes de l'estadi en solucions vinculades al món de l'esport», va resumir. Està previst que el projecte generi 240 llocs de treball i que l'impacte a la ciutat sigui d'uns 53 milions anuals.
Barcelona, la segona millor ciutat esportiva al darrere de Londres, és «la millor localització possible per al projecte». I com que es tracta d'un invent nou, l'ideòleg d'Open Camp ha creat un concepte nou: «Esport més entreteniment, igual a sportainment».
Un home de Reus sense cap ínfula, que fa del sentit comú la seva principal eina creativa, està darrere d'un dels projectes empresarials que més faran parlar a Barcelona els pròxims anys. Porta americana i camisa negra, però no sembla que acostumi a vestir així. El seu nom és Paco Medina, ni Francesc ni Francisco, i del seu cap ha brotat el primer parc temàtic esportiu del món, cosa que, va coincidir tot l'auditori, sembla mentida que ningú s'hagi inventat abans.
S'instal·larà a l'anell olímpic de Montjuïc, estarà a punt d'aquí un any i busca complir un somni: que el ciutadà deixi de ser espectador per convertir-se en el protagonista de l'espectacle. «Hem fet un treball de formiga i ara comencem a tenir la força d'un elefant», resumia ahir aquest emprenedor en la presentació d'Open Camp a l'Estadi Olímpic, el tauler sobre el qual es desplegarà aquesta iniciativa que va començar a gestar-se el 2011.
Els Jocs, com el Mundial de futbol, generen infraestructures que no sempre són ben païdes per les ciutats que les acullen. Passarà al Brasil amb magnífics camps situats en llocs en què no hi ha equip local, com l'Arena Amazònia de Manaus, en què no hi ha previsió que la pilota torni a rodar mai. I passa des de temps immemorials en totes les capitals olímpiques, que converteixen les seves seus en mausoleus de la memòria esportiva. Barcelona és, va defensar Medina, la que millor ha sabut mantenir i cuidar la zona zero dels seus Jocs. Encara que, tal com va admetre la tinenta d'alcalde d'Esports, Maite Fandos, instal·lacions com aquesta «són de difícil ús». El projecte, que compta amb gairebé una trentena de socis, no implicarà que l'estadi Lluís Companys abandoni el seu ús habitual (l'últim concert va portar fa deu dies els ídols púber One Direction). L'ajuntament manté la titularitat del colós, així que qualsevol campionat i espectacle musical o infantil programat es mantindrà sense alteracions.
ENTRADES A 28 EUROS / Open Camp té previst apujar la persiana el juliol del 2015. Obrirà durant 230 dies a l'any i l'entrada costarà 28 euros. És una xifra considerable, però només s'ha de comparar amb els grans parcs temàtics europeus per comprovar que està per sota de la mitjana. No es tracta, va aclarir el pare de la idea, d'una proposta pensada per a addictes a la suor, sinó per a tothom, fins i tot «per als que tenen panxeta». El que trobarà el visitant seran 56 activitats -els organitzadors prefereixen parlar d'«experi-ències»- en què, gràcies a les noves tecnologies i la realitat virtual, podrà viure la sensació de saltar en esquís per un tobogan, pedalejar entre el pilot en un túnel del vent, córrer al costat d'Usain Bolt o disputar un partit de futbol que es gravarà amb tot luxe de detalls perquè després se'n puguin recuperar les millors jugades. Open Camp inclourà una aplicació mòbil que servirà de guia pel recinte, a més d'emmagatzemar totes les marques perquè cadascú les pugui comparar amb la resta d'esportistes.
L'empresa pagarà a l'ajuntament durant cinc anys un lloguer de 30,4 milions d'euros, que espera recuperar, a més de gràcies a les firmes col·laboradores, amb els 7.000 visitants diaris que s'espera que vagin a experimentar aquesta «plataforma vivencial que passa del pay per view al play per play». Medina es va avançar a les possibles crítiques -a la tarda ICV va parlar de «mercantilització del patrimoni públic»- i va explicar que no hi ha cap intenció de «banalitzar l'espai, sinó més aviat de cuidar-lo i fins i tot millorar-lo». «Volem convertir les entranyes de l'estadi en solucions vinculades al món de l'esport», va resumir. Està previst que el projecte generi 240 llocs de treball i que l'impacte a la ciutat sigui d'uns 53 milions anuals.
Barcelona, la segona millor ciutat esportiva al darrere de Londres, és «la millor localització possible per al projecte». I com que es tracta d'un invent nou, l'ideòleg d'Open Camp ha creat un concepte nou: «Esport més entreteniment, igual a sportainment».
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada