dilluns, 25 d’abril del 2016

El consumidor del 2020 en 8 tendències alimentàries

consumidors

El consumidor del 2020 en 8 tendències alimentàries

AZTI Tecnalia, un centre tecnològic expert en investigació alimentària i marina, ha fet un estudi sobre les tendències alimentàries futures a Europa

| 24/04/2016 a les 12:04h



Azti Tecnalia
Segons l'estudi d'AZTI Tecnalia, detectar i analitzar les tendències suposa per al sector agroalimentari adaptar-se al mercat actual i anticipar-se al mercat futur. Es tracta, a més, d'una eina estratègica per promoure la innovació des del mercat i per al mercat, i resulta essencial per al disseny de nous conceptes de producte.

Aquest coneixement permet transformar les tendències en productes i serveis innovadors que actualment no hi ha al mercat, així com detectar oportunitats de negoci per respondre als diferents tipus de consumidors.

El consum alimentari a Europa -horitzó 2020-, en 8 tendències.
Per AZTI-Tecnalia


Food Telling, Aliments amb Missatge. Dóna resposta a una demanda d'informació transparent, atractiva i propera. Connecta el consumidor i el que consumeix, i dota a la vegada de més identitat i autenticitat els propis aliments.

"SuperSense", Experiència Multisensorial. Busca una provocació dels sentits, i generar una experiència sensorial original, plaent, intensa i plena.

"Slowcal", slow + local. Implica una major conscienciació i responsabilitat amb l'impacte del consum alimentari en l'àmbit personal, social, econòmic i ambiental. Busca un consum de qualitat, on preval el gaudi, l'equilibri, la sostenibilitat i el proper.

"Here & Now", Aquí i Ara. Facilita l'estil de vida dels nòmades urbans, que demanen flexibilitat, optimitzar la gestió del seu temps, salut, i la gratificació instantània a les seves necessitats, en qualsevol moment i lloc.

"Eater_tainment", Experiència Alimentària. Implica indulgència i autocomplaença a través d'experiències memorables que connectin amb les necessitats emocionals dels individus. Aventura, diversió, sorpresa i entreteniment aporten un valor afegit experiencial al producte.

"MadeSimple", fes-m'ho Simple. Es reflecteix en la demanda de solucions flexibles que permetin la compra i consum intel·ligent, optant a la millor opció en menys temps. Està associada tant al producte com al procés de compra i consum a través de serveis i eines que facilitin la vida als consumidors.

"MyHealth", Salut Personalitzada. Representa una actitud proactiva i responsable cap a la promoció, prevenció i conservació del benestar i la salut pròpia. Persegueix una alimentació adaptada a necessitats personals, per aconseguir l'equilibri físic, mental i emocional.

"EgoFood", Expressió alimentària. Està associada a l'expressió de la pròpia identitat (de forma individual o dins d'un col·lectiu), "personificant" en els productes de gran consum els desitjos, valors o aspiracions pròpies.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada