diumenge, 17 de maig del 2015

Un pont de 83 milions que no porta enlloc

I AIXÍ VA LA MEGALOMANIA...
12/05/2015
Espanya

Un pont de 83 milions que no porta enlloc

Sense títol
El 'Pont Castella-La Manxa'

És el més alt d'Espanya, i el segon d'Europa. Després de quatre anys de la seva inauguració continua inacabat amb una afluència de només 100 vehicles diaris, quan se'n preveien 3.000

Alèxia L. Ferret
El Singular
Quan ja pensàvem que ho havíem vist tot en infraestructures inútils i de costos milionaris, resulta que no. Castella-La Manxa, concretament a la ciutat manxega de Talavera de la Reina, té el pont més alt d’Espanya i el segon d’Europa, però no porta enlloc. Desemboca en una via secundària. Va costar 83 milions d’euros, però la circumval·lació que s’havia construït per millorar el trànsit de la ciutat es va quedar a mitges, i no ha servit de res. “Només falta una mica més d’un quilòmetre per acabar-lo, però després de més de quatre anys encara estem esperant”, reconeix a El Singular José María Domínguez, regidor d’IU a Talavera.

Només 100 vehicles diaris

Després de quatre anys i quatre mesos d’obres, i després de les expectatives posades en aquesta desorbitada infraestructura que travessa el riu Tajo, el balanç és negatiu. “Si passen 100 cotxes diaris, ja seria un rècord", afirma el mateix regidor. "Té menys trànsit que el carrer amb menys moviment de la ciutat”, assegura Domínguez. Res a veure amb el que va anunciar l’anterior director general de Carreteres, Roberto Puente, quan va afirmar, en un inici, que hi passarien 3.000 vehicles diaris.



En total el pont té 740 metres de longitud. Als 33 quilòmetres d'infraestuctura si hi sumen els 152 tirants i els 192 metres d'altura del piló inclinat i d'un mirador panoràmic. Tot això per arribar als 83 milions d'euros invertits en la construcció. El disseny, estructura, característiques i especialment la seva complexa construcció han sortit a la portada de la revista internacional "Bridge, Desing & Engineering" amb el titular "Tall Story", (Un conte d'alçada).

Una altra obra del govern de Barreda

L'obra va ser iniciativa del govern socialista de José María Barreda, el mateix artífex de l’aeroport fantasma de Ciudad Real, que fa més de 4 anys que està en concurs de creditors i va costar 1.000 milions d’euros. “En aquell moment, Talavera de la Reina tenia 90.000 habitants. Era la ciutat amb més atur de Castella-La Manxa. Hi havia necessitats molt més urgents”, lamenta el regidor d’IU.



El PP es renta les mans


El Partit Popular, que aquesta legislatura governa amb majoria absoluta a la ciutat, es renta les mans. Porta els últims quatre anys renegant de l’herència rebuda, però sense fer res aparent per acabar el tram que falta. La portaveu dels populars a Talavera, María Rodríguez, ha assegurat a El Singular que potser el 2016 "ja s’han fet tots els passos perquè es comenci a construir el tram que falta. La conselleria de Foment ja ha aprovat canviar el traçat, i el projecte ja s’ha redactat. Entenem que d’aquí 3 o 4 mesos estarà aprovat. En un any podran començar les obres”. Unes declaracions que contrasten amb el fet que durant quatre anys no hi ha hagut cap moviment concret.

El pont de Talavera mentrestant segueix presidint la localitat, com el més alt d'Espanya.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada