El president de Seat adverteix que Martorell ha de reduir costos per millorar la competitivitat
Creu les fàbriques del grup a Europa central i de l'Est ofereixen "la meitat de costos laborals amb la mateixa qualitat"
EFE L'Hospitalet de Llobregat |
El president de Seat, Jürgen Stackmann, veu necessari
que la planta de Martorell redueixi costos per millorar la seva
competitivitat respecte altres fàbriques del grup, com ara les de
l'Europa central i de l'Est, que ofereixen "la meitat de costos laborals
amb la mateixa qualitat".
Precisament, Martorell va perdre la pugna amb la planta txeca Skoda
per produir un totterreny urbà perquè els costos laborals són
inferiors. Aquest model va ser concebut i dissenyat al centre tècnic de
la companyia Volkswagen a Catalunya, però la companyia va optar per
adjudicar-ne la fabricació a la fàbrica txeca Skoda, marca que com Seat
forma part dels grup Volkswagen.
Stackmann creu que
Espanya ha fet avenços els últims anys en la reducció dels costos
laborals, però encara els considera insuficients. Seat encara registra
pèrdues, pel que el seu president aposta per continuar reduint costos i
guanyar efectivitat.
"És el més important. Alguns es
pensaven que la llimona ja estava molt espremuda, però hem demostrat que
encara podem avançar més", ha afirmat aquest dimarts Stackman al XV Congrés Hispanoalemany de l'Automòbil.
De cara al futur, la direcció de la companyia pretén fer créixer la
facturació centrant-se al mercat europeu i en països com Turquia,
Algèria i Israel.
La planta de Martorell, va tancar
el 2013 amb un rècord de producció des del 2008 i treballa ara al
voltant del 75 % de la seva capacitat, amb tres torns en la línia del
León, tres en la del Q3 però només dos en la de l'Ibiza i l'Altea.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada