dissabte, 2 d’abril del 2016

La Hisenda catalana triplicarà el seu nombre d'oficines a partir del 2 de maig

                          

La Hisenda catalana triplicarà el seu nombre d'oficines a partir del 2 de maig

Es tracta d'un nou pas endavant en la construcció d'un sistema tributari coordinat des de Barcelona

Tributs de Catalunya, la
Tributs de Catalunya, la "marca" de la hisenda catalana.   |   Diputació de Lleida
La Hisenda catalana triplicarà el seu nombre d'oficines a partir del 2 de maig, gràcies a l'acord de col·laboració que aquest divendres han ratificat el vicepresident i conseller d'Economia i Hisenda, Oriol Junqueras, i els presidents de les quatre diputacions de Catalunya. Es tracta d'un nou pas endavant en la construcció d'una hisenda pròpia a través de la denominació de Tributs de Catalunya. Una de les principals novetats d'aquest acord és que a partir del 2 de maig, augmenten de 53 a 142 el nombre d'oficines de la finestreta única tributària. Així, els ciutadans disposaran de 89 noves oficines distribuïdes arreu del territori per poder realitzar gestions tributàries. De fet, el següent pas que Junqueras té al cap és que aquesta xarxa serveixi per cobrar impostos que ara per ara cobren els Registradors de la Propietat, com són el de successions i donacions, i el de transmissions patrimonials i actes jurídics documentals.

En acabar la reunió, Junqueras ha destacat que la voluntat del Govern i de les diputacions es avançar cap a un model comú de gestió tributària i que aquest pas de triplicar el nombre d'oficines permetrà "una relació molt més propera amb els ciutadans". Igualment, el vicepresident ha afirmat davant dels mitjans de comunicació que un dels objectius d'avançar en el desenvolupament de la Hisenda catalana és "garantir al ciutadà una gestió més eficaç dels tributs, amb un servei millor i més proper i aprofundir en la lluita contra el freu fiscal".

Segons ha informat el Govern, la finestreta única es va posar en marxa a principis del 2014 amb un total de 53 oficines, entre les quals s'incloïen les quatre delegacions de l'ATC i 49 organismes autònoms de les quatre diputacions. "Durant la reunió, que també ha servit per fer balanç dels darrers dos anys de la Xarxa Tributs de Catalunya, tots els assistents han coincidit a destacar el bon funcionament de la finestreta única i els beneficis que ha comportat per al ciutadà gràcies a la capil·laritat de la xarxa d'oficines presents arreu del territori", segons el comunicat del Departament d'Economia.

La segona novetat fa referència a la "suma d'esforços per aconseguir una recaptació eficient que faci disminuir el frau fiscal i potenciï la lluita contra la morositat fiscal". En aquest sentit, l'acord preveu ampliar l'abast del subministrament d'informació tributària que periòdicament s'intercanvien les diferents administracions que formen part de la xarxa Tributs de Catalunya i fer-ho d'una manera àgil i regular.

La finalitat és que es puguin incloure totes aquelles dades que, d'acord amb la llei, puguin ser d'utilitat per l'acompliment de les finalitats tributàries i de recaptació i en la tramitació dels expedients d'aplicació dels tributs. Entre aquesta informació s'inclou, per exemple, la corresponent als canvis de titularitat en relació amb l'Impost sobre Béns Immobles (IBI) o la referida a les liquidacions en concepte de l'impost sobre l'increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana (plusvàlua).
Tributs de Catalunya

Tributs de Catalunya es va començar a gestar el 19 de setembre del 2012 amb la signatura d'un conveni marc entre l'Agència Tributària de Catalunya i les Diputacions de Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona. L'objectiu era integrar la gestió dels tributs locals (que corresponen a les diputacions) i la dels tributs propis i cedits per l'Estat (que exerceix la Generalitat de Catalunya a través de l'ATC). Igualment, es volia desenvolupar la gestió tributària catalana amb major proximitat al ciutadà. El marc de col·laboració es va plasmar el 17 de setembre del 2013 i en aquell moment es van posar a disposició dels ciutadans un total de 53 oficines distribuïdes arreu del territori.

A la reunió d'avui han assistit Pere Vila, president de la diputació de Girona, Mercè Conesa, presidenta de la diputació de Barcelona, i Joan Rañé, president de la Diputació de Lleida. El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, ha excusat la seva assistència perquè l'acte d'avui coincidia amb la celebració del ple. La reunió amb aquest president es celebrarà a Tarragona el proper 21 d'abril.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada