diumenge, 1 de març del 2015

L’últim Mobile World Congress sense metro

MWC DESENA EDICIÓ A BARCELONA

L’últim Mobile World Congress sense metro

La ciutat està preparada per a una allau de visitants mentre la L9 continua en proves

Un esdeveniment com el Mobile World Congress l’esperen molts sectors econòmics que se’n beneficiaran de manera indirecta, com els hotels i els bars i els restaurants, entre altres. Però perquè els prop de 90.000 visitants que s’esperen facin vida a Barcelona cal que els transports públics funcionin i ampliïn la seva capacitat per drenar tota la gent que entrarà i sortirà del recinte, en especial a les hores punta. En aquesta edició encara no està en funcionament la nova línia de metro (L9), que tindrà una parada just davant de la Fira de l’Hospitalet, on se celebra la part principal del congrés, però serà l’última. Des de fa mesos la Generalitat diu que per al MWC del 2016 la L9 ja estarà en funcionament. De fet, l’objectiu és inaugurar-la poques setmanes abans de l’esdeveniment. Mentrestant, com en edicions anteriors, els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) duplicaran les freqüències del tren de la línia del Baix Llobregat, que fa les funcions de metro, entre les estacions de la plaça d’Espanya i Europa-Fira, un tram que uneix les dues seus del MWC i on s’enllaça amb la xarxa de metro. Qui també amplia el servei normal seran els taxis, que durant els quatre dies que dura el congrés estan alliberats i podran treballar sense restriccions horàries, i a més comptaran amb dues parades dins el recinte de Fira 2, amb una zona d’espera per a clients com a gran novetat.
1. LES 34.000 HABITACIONS D’HOTEL, OCUPADES
Els hotels i apartaments turístics de Barcelona han penjat el cartell de complet des de demà fins dijous, els quatre dies que dura el congrés de mòbils. El Gremi d’Hotelers compta amb 372 establiments hotelers que disposen de 34.000 habitacions -i 67.000 llits-, que estaran totes ocupades. Per la seva banda, des de l’associació Apartur tenen 7.000 pisos turístics disponibles i calculen que els hauran llogat per sobre del 88%, una xifra una mica inferior de l’any passat -quan van llogar-ne un 91%-. Segurament la regulació del sector, fruit de la polèmica a la Barceloneta d’aquest estiu, hi deu haver afectat, igual que la congelació de les noves llicències de pisos turístics fins que hi hagi un acord global amb l’Ajuntament. Aquests 7.000 pisos regulats des d’Apartur, com a novetat d’aquest 2015, tindran wifi gratuït per als seus ocupants.
2. TAXIS ALLIBERATS
El sector del taxi viurà també l’última edició del MWC sense metro, cosa que els afectarà segurament l’any que ve. Durant quatre dies tots els taxistes quedaran alliberats, és a dir, no estaran subjectes a un horari pactat amb l’Institut Metropolità del Taxi (IMT), i podran treballar totes les hores que vulguin. Són conscients que el flux de visitants a la zona de la Fira de l’Hospitalet serà constant, tot i que la concentració de la demanda més gran serà a la tarda. Per aquest motiu hi tornarà a haver dues parades de taxi dins el mateix recinte, una a l’entrada sud, per l’avinguda Joan Carles I, i l’altra per l’entrada nord, pel carrer del Foc. Amb l’experiència de l’any passat, quan hi va haver aglomeracions de clients de la tarda, l’IMT ha habilitat una zona d’espera gratuïta al carrer Botànica que estarà oberta cada dia a partir de les 13 hores. Els horaris de les parades de taxis seran força amplis, des de les 8 hores fins a les 22 hores cada dia menys el dijous 5 -l’últim dia-, que tancaran a les 20 hores. L’entrada sud també s’obrirà avui de les 17 hores a les 21 hores per donar accessibilitat als visitants que vulguin acreditar-se un dia abans de l’obertura del congrés, que seran molts, segons l’Institut del Taxi.
3. 110 MILIONS PER ALS BARS
Els bars i restaurants de Barcelona preveuen facturar 110 milions d’euros durant aquests dies. Les associacions que els aglutinen calculen que un 25% dels 436 milions que el MWC dóna d’impacte econòmic a la ciutat acabaran a les seves mans. Els prop de 90.000 assistents es gastaran uns 300 euros de mitjana diària, segons apunten des d’aquest gremi. Afirmen que el 80% d’aquesta despesa es farà en els locals d’oci del centre de la ciutat, mentre que l’altre 20% es farà en els establiments més pròxims a les zones on s’allotgen els congressistes. Segons previsions del MWC, aquesta edició generarà més de 12.000 llocs de treball a temps parcial.
4. REFORÇ DE TRENS
Ferrocarrils de la Generalitat ha dissenyat un operatiu especial per a aquests quatre dies. La línia del Baix Llobregat (L8) és la que uneix la Fira 2 -estació Europa-Fira- amb el centre de la ciutat -plaça Espanya-. L’any passat aquesta línia de tren, que adopta el nom de Metro del Baix Llobregat mentre no arriba la L9, va transportar 126.000 passatgers durant aquests dies. Els càlculs són que aquest 2015 se superi la xifra. Per aquest motiu, FGC ha afegit 30 circulacions diàries a la L8 i ha doblat la capacitat dels combois, que passaran de tenir els tres vagons habituals a tenir-ne sis.
5. AEROPORT-FIRA-BARCELONA
Per a l’edició del 2016 del MWC la línia 9 del metro ja estarà en servei, cosa que facilitarà molt el transport als visitants. La L9 unirà la T1 i la T2 de l’aeroport del Prat amb la Fira de l’Hospitalet i després amb Barcelona, sense transbords. Des de fa uns mesos s’estan fent els últims retocs de la línia -que s’allargaran durant tot el 2015- i sobretot s’estan fent les proves amb els combois, que aniran sense conductor i necessiten fer molts viatges per memoritzar el recorregut.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada