EL 19 DE FEBRER QUAN ESTAVA A PUNT D'ATERRAR
Un avió d'Air France procedent de Barcelona gairebé xoca amb un dron a prop de París
El comandant va veure l'aparell no tripulat uns cinc metres per sota de l'ala dreta de l'Airbus A320
EUROPA PRESS / MADRID
EL PERIODICO
Divendres, 4 de març del 2016 - 10:21 CET
Un avió de passatgers Airbus A320 de la companyia Air France procedent de Barcelona va estar a punt de xocar contra un dron quan iniciava l'aproximació a l'aeroport Charles de Gaulle de París, segons ha informat l'Agència d'Investigació i Anàlisi de França (BEA).
En un informe publicat a la seva web, la BEA defineix com a "incident greu" el que va passar en el vol d'Air France de Barcelona a París del 19 de febrer i explica que tot va passar quan l'aeronau s'aproximava a l'aeroport per aterrar a la pista 26L.
"A una altitud de 5.500 peus i a una velocitat de descens d'uns 1.000 peus per minut, a una velocitat d'uns 220 nusos en direcció a l'est, el copilot va observar un dron a les seves onze hores", relata l'Agència d'Investigació i Anàlisi gala.
"Va desconnectar el pilot automàtic i va fer una maniobra a més d'informar el comandant de la presència d'un dron. El comandant de l'avió el va veure i va estimar que estava a uns cinc metres per sota de l'ala dreta de l'avió", explica l'informe inicial elaborat pels investigadors.
Després d'aconseguir esquivar l'aeronau sense pilot, la tripulació va informar el control del trànsit aeri de la presència de l'aparell, va reactivar el pilot automàtic i va reprendre la maniobra d'aproximació, segons el relat de la BEA.
Un avió de passatgers Airbus A320 de la companyia Air France procedent de Barcelona va estar a punt de xocar contra un dron quan iniciava l'aproximació a l'aeroport Charles de Gaulle de París, segons ha informat l'Agència d'Investigació i Anàlisi de França (BEA).
En un informe publicat a la seva web, la BEA defineix com a "incident greu" el que va passar en el vol d'Air France de Barcelona a París del 19 de febrer i explica que tot va passar quan l'aeronau s'aproximava a l'aeroport per aterrar a la pista 26L.
"A una altitud de 5.500 peus i a una velocitat de descens d'uns 1.000 peus per minut, a una velocitat d'uns 220 nusos en direcció a l'est, el copilot va observar un dron a les seves onze hores", relata l'Agència d'Investigació i Anàlisi gala.
"Va desconnectar el pilot automàtic i va fer una maniobra a més d'informar el comandant de la presència d'un dron. El comandant de l'avió el va veure i va estimar que estava a uns cinc metres per sota de l'ala dreta de l'avió", explica l'informe inicial elaborat pels investigadors.
Després d'aconseguir esquivar l'aeronau sense pilot, la tripulació va informar el control del trànsit aeri de la presència de l'aparell, va reactivar el pilot automàtic i va reprendre la maniobra d'aproximació, segons el relat de la BEA.
TEMES
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada