dijous, 23 d’octubre del 2014

L'autor de la foto de Melilla: "La Guàrdia Civil em va fer fora de la tanca i així vaig captar els golfistes

L'autor de la foto de Melilla: "La Guàrdia Civil em va fer fora de la tanca i així vaig captar els golfistes"

José Palazón de l'ONG Prodein explica com va captar la imatge de la portada de l'ARA. Reuters i France Presse han difós avui la fotografia
La fotografia de la portada d'aquest dijous de l'ARA, que il·lustra la desigualtat a la tanca de Melilla ha generat un intens debat a les xarxes socials. L'autor, José Palazón, de l'ONG Prodein, que denuncia les vulneracions dels drets dels immigrants a Melilla va explicar dimecres a aquest diari com havia aconseguit la imatge.
L'activista relata les circumstàncies en què va captar la imatge, i reconeix que la fotografia no era buscada. "Eren poc més de les deu del matí quan m'he assabentat del salt. Quan m'he apropat a la tanca, la Guàrdia Civil m'ha fet fora i he hagut de buscar un punt més allunyat. Gràcies a això he pogut captar els golfistes. Feia temps que pensava en la manera de fer una fotografia diferent després de tant de temps fotografiant salts a la tanca", explicava Palazón.
El fotògraf apuntava també que normalment no hi ha salts en aquest punt. Palazón no es va limitar a captar la imatge: "Vaig veure un dels joves que defallia i queia a terra inconscient. Nosaltres mateixos hem hagut de cridar l'ambulància", afegia.
Les agències internacionals Reuters i France Presse han difós aquest dijous la fotografia de Palazón i imatges d'altres fotògrafs que també van captar el salt aprop del camp de golf.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada